Skip to main content

Featured

Holiday@Sabah

Dalam blog ini, saya akan kongsikan pandangan saya mengenai Sabah, Kota Kinabalu dan kawasan yang sewaktu dengannya. Saya tergerak untuk berkongsi tips apabila baru-baru ini ada seseorang keluarga sababat saya dari Semenanjung yang menghubungi saya untuk mendapatkan direction Pasar Kota Kinabalu di mana? direction pasar kota kinabalu maka dalam blog ini saya akan berikan link dan gambaran mengenai Kota Kinabalu supaya anda tahu anda nak kemana dan boleh merancang perjalanan anda. Tak perlu lagi gugle one by one.

Sebelum mendarat di Sabah, pastikan smartphone anda siap ada Uber/Grab dua perkhidmatan ini ada di Kota Kinabalu Sahaja. Nak sewa kereta pun boleh, 

Pastinya anda sedia booking bilik hotel siap-siap. Tak kira hotel mana anda pilih, pastikan hotel itu sesuai dengan anda. Apa yang menarik di Kota Kinabalu ni? bagi saya semuanya menarik tapi anda perlu rancang percutian anda dengan baik. 

Tempat yang best dilawati waktu pagi (selepas jam 8 a.m)

Muzium Sabah click for direction

Foodstall not available



Masjid Bandaraya Click for direction

Foodstall available



Gaya Street (Ahad pagi sahaja)Click for direction

Foodstall available



Tempat yang best dilawati waktu petang (4pm-6pm)
sunsetview

(1)Tg Aru beach Click for direction

Foodstall available



(2)Jesselton Point  Click for direction

Foodstall available


(3)Suria Sabah Click for direction

This is the food court


(4) Todak Roundabout Click for direction

Seafood available 


Tempat yang best dilawati waktu pagi atau petang 

Signal Hill Click for direction

Foodstall available


Saya harap posting ini dapat membantu anda mencari tempat-tempat yang menarik untuk dilawati sekitar 15KM radius Kota Kinabalu.


Untuk destinasi luar kawasan Kota Kinabalu


Kundasang  direction
Kudat  direction
Bukit Kokol  direction
Rumah Terbalik  direction


Kesemua gambar diatas adalah dari sumber Google dan bukan hak milik saya. Credits to the owner for the amazing pictures. Thank you


Comments

Popular Posts